ایرونی برقراره همیشه هیچکی مثل ایرونی نمیشه

ایرونی برقراره همیشه هیچکی مثل ایرونی نمیشه

تاریخ و تمدن ایران و ایرانیهای موفق در طول تاریخ
ایرونی برقراره همیشه هیچکی مثل ایرونی نمیشه

ایرونی برقراره همیشه هیچکی مثل ایرونی نمیشه

تاریخ و تمدن ایران و ایرانیهای موفق در طول تاریخ

29 اکتبر روز جهانی کوروش بزرگ بر شما شاد باد

ایرانی، هموطن، باز آمد صدای ابهت، ندای قدرت، آوای صلح و آزادی


برتو شاد باشد این روز به نام جاویدان مرد صلح بشر کوروش بزرگ





من برده داری را برانداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم
***
فرمان دادم که همه ی مردم درپرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند
***
فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند
***
خدای بزرگ از کردار من خشنود شد...او برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت
***
من همه ی شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم
***
فرمان دادم تمام نیایشگاه هایی که بسته شده بودند را بگشایند
***
همه ی خدایان این نیایشگاه ها را به جاهای خود بازگرداندم
***
و خانه های ویران آنان را آباد کردم
***
همه ی مردم رابه همبستگی فراخواندم
***
من برای همه ی مردم جامعه ای آرام فراهم ساختم وصلح وآرامش رابه تمامی مردم اعطاکردم


************************


تو را این دل سراییست خالصانه………………تویی شاه جهانم عاشقانه
تو با اسب سیاه خود فکندی……………………….تمام خاک دنیا فاتحانه
بود تنها یگان دستی به شمشیر………..که گیرد دست دشمن را نشانه
چه گویم از سپاه و ارتش تو………………….که شد تا قلب یونان آن روانه
اگر مانده کنون این نام ایران……………….ببوسد دست شاهش عاجزانه
منم سرباز تو شاه جهانم……………………….به کردارت به پندارت یگانه
همی گفتار تو گفتار نیک است………………تو دادی درس عدل و عادلانه
قسم خوردم به نامت آریایی…………………..تویی حافظ خاکت هر زمانه
زنم فریاد و گویم نام کوروش………………………. بود تنها سوار جاودانه

نظرات 4 + ارسال نظر
تارا دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام دوست خوبم بازم ممنون
واقعا نوشته هات آگاه کننده ودلنشین و هر دفعه باعث میشه به ایرانی بودن خودم بیش از قبل افتخار کنم
بازم ممنون

ممنونم تارا جان هدف من هم همینه. ایرانی باشیم ایرانی بمانیم به امید ایران آنجا که باید.

ما خیلی از فرهنگ خودمون فاصله گرفتیم و تمدن کشورهای همسایه رو الگو قرار دادیم در حالی که زمانی که اونا دخترا رو زنده به گور می کردن ما مهد تمدن تو دنیا بودیم.

شادی افسرده چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

متناتون فوق العاده و عالی بود خیلی چیزها یاد گرفتم

ممنون نظر لطف شماست [:Shttp::]

مژگان شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:41 ق.ظ

این جملاتو بارها خوندم ولی۱۰۰۰۰۰۰۰۰هم بخونم واسم تکراری نمیشه

همینطوره

مژگان شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:43 ق.ظ

این جملاتو بارها شنیدم ولی اگه۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ بار هم بشنوم واسم تکراری نمیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد